Karoline beveger seg i spennet mellom teater- & konsertscene og komponisthule.
Årene 2021- 23 gjorde hun stor suksess i rollen som Donna ved Folketeaterets oppsetning av «Mamma Mia.» Hennes siste komposisjonsprosjekt for teater var musikken til forestillingen «1950-Spionen» 2017-19, av og med ensemblet Statsteatret, hvor hun også medvirket. Høsten 2024 dro hun på en omfattende Norgesturne på norske konsertscener i et flygel/duoformat sammen med Sigvart Dagsland.
Av forestillinger hun har jobbet med de siste årene, kan nevnes hovedroller i Folketeaterets oppsetninger av nevnte «Mamma Mia» og «Chess», samt «Kristin Lavransdatter» ved Akershus Festning.
Av tidligere erfaringer kan nevnes musikk til Den Nasjonale Scenes suksessoppsetning av «Tonje Glimmersdal» i 2016, rollen som «Anitra» i Svein Sturla Hungnes ́ moderne «Peer Gynt»-versjon, på scener i inn- og utland fra 2013-2019. Hun har også gjort flere tv/film-gjesteroller de siste årene; i Harald Zwarts «Oljefondet» (2018) og Petter Næss´ «Ingenting å le av» (2021). Den musikalske teaterforestillingen «Veggen» (Hordaland Teater) hentet hjem norsk teaters gjeveste utmerkelse: Heddaprisen, for beste barne- og ungdomsforestilling. For musikken mottok hun også komponistforeningen NOPAs pris «Årets verk 2012».
Siden debuten i 1988 har Karoline gitt ut sju soloalbum, og medvirket på et titalls andre som komponist eller sanger/musiker. Det siste kom ut i 2018 og var basert på André Bjerke-forestillingen «Labyrinter!», et album hun mottok Spellemannsnominasjon for, i kategorien «Beste barnealbum». Hun har turnert landet rundt i flere musikalske sammenhenger, de siste årene også sammen med Sigvart Dagsland.
Karoline Krüger har gitt ut åtte soloalbum, og har blitt nominert til Spellemannsprisen to ganger. («De to Stemmer» - 2005 og «Labyrinter!» - 2018)

